Kalenderen viser mars, dagene er blitt lysere og lengre! Like sikkert som at vibå kommer, og at snøklokker titter fram, så kribler det i beina på ivrige golfere. Det er snart sesongstart, og damekomitéen har satt sammen en palett av aktiviteter som vi håper vil engasjere deg og mange andre.

Du melder deg på samtlige av våre aktiviteter via Golfbox. Aktivitetene blir lagt ut så snart de er klare, og du finner dem under menyen “Klubbturnering”.

Vi starter sesongen med en Nine & dine scramble turnering på Forus onsdag 26.april. Shotgun kl 16.30. Mer info vil du få på Facebook (FB) etter hvert.

Etter det går det slag i slag, bokstavelig talt, med damegolf på Forus hver mandag og Ladies Golf Hour (LGH) på Stranda tre torsdager i vår og fire ganger i høst.

Vi antar at de fleste nå har fått med seg at damegolfen er flyttet til mandag slik klubbens administrasjon har ønsket og informert om. Vi opprettholder de samme Hcp-klassene,

1. 0-18 slagspill,
  2. 18,1-54 stableford.
  3. Du kan også velge å spille bare 9 hull, stableford.

Det premieres i alle klasser.

Vi får prioriterte tider hele mandagen, og har fortrinnsrett i to dager før flightene åpnes for herrer.  Selv om du kan spille hele dagen, synes vi det ville være trivelig at vi går mest mulig samlet og slår ut enten på morgenen eller på ettermiddagen mellom kl 15.00-17.00 slik at vi alle kan bli kjent med flere av damene i klubben. Vi oppfordrer også til en liten kaffedrøs etter endt spill.

Fab Lounge turneringen blir i år arrangert lørdag 10.juni med shotgun kl 09.00. Informasjon om denne er allerede lagt ut på FB.

LGH (ladies golf hour) er selskapsspill for alle og spesielt for dem som ikke er så opptatt av antall slag og poeng, men som ønsker å bli kjent med andre Soladamer. LGH gjennomføres på Solastranden 7 torsdager ila sesongen. Datoene er ikke helt klare ennå, men kommer.

Nytt av året er at vi i samarbeid med Stavanger-, Sandnes-  og Jæren golfklubb, arrangerer fire scrambleturneringer der målsettingen er å bli kjent med damer i naboklubbene. Datoen for dette er allerede bestemt. Se flyer som er lagt ut på FB.

Damekomitéen planlegger en tur til Haugalandet på sensommeren der vi spiller hhv. på Sveio golfpark og Nordvegen golfbane. Vi overnatter på hotell i Haugesund, og har felles middag om kvelden. Nærmere informasjon kommer. Følg med, følg med!

I tillegg kommer arrangementene som klubben arrangerer, Medal både på Forus og Stranda, samt egne dametreninger for å nevne noe.

Vi vil også nevne at klubben gjennomfører klubbmesterskap i midten av august og en jubileumsturnering i september. Sola golfklubb fyller nemlig 30 år, HURRA!!

Så her er noe for enhver smak, skulle vi tro.  Vi ønsker at dette blir en sesong der damene i klubben

viser godt igjen med sitt spill og engasjement.

Vi oppfordrer alle Soladamene til å melde seg inn i FB gruppen Sola GK Damer | Facebook

Hilsen oss i damekomitéen