Vi opplever for tiden dessverre en økning i antall «no-show».

No-show skjer når en bestiller en starttid, men ikke bekrefter denne før spill. Golfbox vet da ikke om du har kommet og en blir lagt i en no-show liste.

I Mai kom det hele 506 starttider på denne no-show listen. Dette er da 506 starttider som i verste fall noen andre kunne ha hatt. Eller hvis den ble brukt, men ikke bekreftet, så vil Baneverter tro at dette er noen som har «sneket» seg ut på banen. Vi har prøvd å gjøre det enkelt å bekrefte starttid med elektroniske medlemskort og flere automater. Men om disse ikke skulle fungere så kan en alltid gå inn i Proshop og bekrefte seg.

Det er personer på listen med opp til 11 no-show i løpet av en måned.

Vi får også beskjed når våre egne medlemmer har no-show på andre baner. Dessverre ser vi at i Mai står 46 av våre medlemmer med no-show på andre baner. Vær oppmerksom på at noen klubber sender faktura på greenfee til spillere som ikke møter til starttid.

For noen år siden innførte vi et no-show reglement: «Greenfeespillere må betale full greenfee ved no-show. Medlemmer vil ved 1. gangs no-show motta advarsel, ved 2 gangs no-show vil man miste booking rettigheter i 14 dager.»

Klubben håper å se en bedring i Juni, hvis ikke så vil vi innføre dette no-show reglementet igjen.

Håper du tar deg tid til å bekrefte din starttid og ikke booke unødvendig, slik at flere får mulighet til å finne ønsket starttid.