Corona viruset er i distriktet og vi ber alle medlemmer ta nødvendige forhåndsregler for å unngå smitte.

Golfbanen på Solastranden er åpen

• Unngå håndhilsing
  • Spill gjerne to og to
  • Ikke ta ut flagget ved putting
  • Hold avstand til andre spillere
  • Begrens bruk av toaletter. Vask hender
  • Unngå unødvendig opphold i Proshop og Golfstuer

Driving range er åpen

• Bruk hanske når du henter ballkorg
  • Bruk ballkort for å hente baller (unngå bruk av polletter)
  • Unngå og ta på golfballer. Bruk hansken
  • Hold avstand til andre

Sola kommune har lagt ut følgende informasjon på sine hjemmesider som vi ber alle medlemmer og gjester respektere, spesielt om en har blitt satt i karantene.

Alle som har vært i områder med vedvarende smitte de siste 14 dagene (fra 7. mars) må nå holde seg hjemme i 14 dager etter hjemkomst. Dette er uavhengig av om man har symptomer eller ikke. Områder med pågående smittespredning er per 7. mars: Store deler av Italia, Iran, Kina, Japan, Hong Kong, Singapore, Sør-Korea og Tyrol i Østerrike. Her finner du oppdatert oversikt over landene det gjelder.

Hva betyr hjemmekarantene?

Hjemmekarantene omfatter å:

• ikke gå på jobb eller skole
  • unngå reiser
  • ikke ta offentlig transport
  • unngå andre steder der man lett kommer nær andre
  • unngå nærkontakt med andre​

Anbefalingen har tilbakevirkende kraft. Det vil si at dersom du har kommet hjem fra et område med vedvarende smitte av koronavirus de siste 14 dagene, skal du holde deg hjemme til det er gått 14 dager etter hjemkomst.

Har du vært på reise et sted med pågående smittespredning av koronaviruset?

• Har du vært sammen med en person som har testet positivt for korona-viruset bør du holde deg hjemme i 14 dager, og ta kontakt med fastlege eller legevakt dersom du begynner å hoste eller få feber.
  • Har du hoste eller feber når du kommer hjem, skal du holde deg hjemme og ta kontakt med legevakt for vurdering og avtale omkring testing. Når du er testet skal du holde deg hjemme til du har fått svar på testen. Det samme gjelder friske som har hatt nærkontakt med deg. Hvis testen bekrefter smitte, vil du følges opp av helsetjenesten. Testresultatet kommer vanligvis i løpet av 1 døgn.
  • Om andre medlemmer i husstanden er under testing for smitte, bør barn holdes hjemme fra barnehage/skole i påvente av prøvesvar.

Råd for å unngå smitte:

• God håndhygiene er viktig. Har du ikke tilgang på såpe og vann, er hånddesinfeksjon et alternativ.
  • Host/nys i et papir som du kaster i søppelet. Har du ikke papir for hånden, er det bedre å hoste i albuen enn ut i luften eller i hånden.