Golf er gøy

Etter to år med jevnt regn og noen store bøyer innimellom så har ikke det alltid vært like lett å si. Men nå, etter tidenes beste Mai måned, så er det lett å si. Personlig har jeg spilt flere runder så langt i år enn jeg har gjort til sammen de siste to årene og lurer nå på hvorfor jeg ikke spiller mer? Golf er gøy og banene våre er fantastiske.

Spesielt gøy er det også å se at flere enn meg spiller mye mer enn tidligere. I Mai vil vi for første gang overstige 6000 bestilte runder blant medlemmer og gjester. Dette er utenom runder som er spilt i turneringer. Tar vi med rekorddeltakelse på alle klubbturneringer så langt, så konkluderer vi med at Golf er gøy 😊

Som klubb tiltrekker vi oss også flere medlemmer og vi er nå over 2000 private medlemmer i Sola Golfklubb. Siden Januar har vi fått inn nesten 200 nye medlemmer som jeg håper har funnet seg til rette og fått spilt på alle våre 45 hull. Av alle våre medlemmer så har nå nesten 70% spillerett på begge baner. Har du enda ikke oppgradert, så kan det gjøres når som helst.

Økonomisk er det for tidlig å si noe om hvordan sammenslåingen har vært, men sportslig og miljømessig kan vi allerede kalle det en knallsuksess. Utrolig gøy å se hvordan medlemmer nå ser mulighetene med å spille to vidt forskjellige baner og varierer mellom banene etter humør, tidspress og dagsform. Både tirsdagsmedal og onsdagsmedal har fått en oppsving på antall deltakere.

Som klubb har vi i år tatt på oss flere nasjonale turneringer enn tidligere. Dette delvis fordi vi ønsker å vise fram vår nye klubb og forskjellige baner til spillere i hele landet. Vi har også flere gode juniorer i klubben som nyter godt av å spille på hjemmebane og vi har en juniorkomite som synes det er kjempegøy å være vertskap for disse store turneringene. Men som en ser over, så har ikke det at vi har måtte stenge de enkelte baner i perioder påvirket antall runder, så her har spillegarantien vært god. Den største turneringen kommer i august hvor banen på Forus vil være vertskap for Norgesmesterskapet og dele ut kongepokalene. Det gleder vi oss til og håper at også våre medlemmer ønsker å engasjere seg, enten som funksjonær eller som tilskuer.

Vi ser også en økt bruk av Driving range både på Forus og Solastranden. Dette gir oss forhåpentligvis også et bilde av at golf øker i popularitet og flere ønsker å prøve. De vil få en god sjanse på førstkommende søndag når alle klubbene i distriktet arrangerer Golfens Dag med åpent hus, gratis baller og gratis instruksjon. Kjenner du noen som ønsker å prøve golf, så anbefal de å stikke innom driving rangen på Forus, søndag mellom 12-14. Så kanskje enda flere får oppleve at golf er gøy.

Gode nyheter må deles, så Solabladet hadde også en artikkel om våre gode resultater. http://solabladet.no/nyheter/folk-har-gatt-mann-av-huse/ac/dfaad/19.1.17288

Pdf: Rekordmange gjester hos Sola Golfklubb_ – Folk har gått mann av huse