I helgen var golf Norge samlet på Gardermoen for årets Golfforum.

Sola GK var invitert til å fortelle om sammenslåing av golfklubber og det var stor interesse fra resten av landet på dette foredraget, så her vil vi nok se flere sammenslåinger i årene som kommer.

Men det aller kjekkeste skjedde under banketten på lørdag kveld. Her ble juniorkomiteen og foreldre hedret med prisen «årets Ildsjel» fra NGF. Bulle Bech mottok prisen på vegne av komiteen og holdt en strålende takketale. I innstillingen fra NGF stod det blant annet «Foreldregruppa er genuint interessert i barnas vel og prestasjoner, og bidrar spesielt under forbundsturneringer som Srixon Tour, Narvesen Tour, Garmin Norgescup og NM, totalt seks turneringer i 2019. Under mottoet «spillerne i fokus» jobber foreldregruppa for at alle som kommer til Sola GK skal føle seg velkommen og kjenne at klubben har gjort sitt ytterste. Sportslig må alt være på plass, og en god tone med TD og dommer og «vi skal dra lasset sammen» er viktig».

Norsk Golf har også skrevet en artikkel om årets Ildsjel som du kan lese her

Klubben er utrolig stolt av å ha et aktivt juniormiljø og ikke minst foreldre som stiller opp. Denne prisen er vel fortjent og håper den kan inspirere flere klubber til å satse på juniorer og involvere foreldre og andre til å bidra som frivillig i klubbene.

Gratulerer og gleder oss til fortsettelsen 🙂