Mandag og tirsdag forrige uke hadde Foreningen Ett Slag av Gangen invitert alle klubbene som er med i prosjektet til en vennskapsturnering på Kragerø!

Dette står på Ett slag av gangen sine nettsider:

«Foreningen Ett slag av gangen (ESAG) bruker golfbanen som mestringsarena overfor mennesker med rusavhengighet, psykisk syke, unge lovbrytere, domfelte og løslatte, unge i utenforskap og minoriteter. Vi ønsker at alle de fine menneskene som er deltagere hos oss skal få sitt ønske oppfylt: å komme tilbake til «normalsamfunnet» med jobb eller skole.  Vi mener det finnes en plass i arbeidslivet til alle som ønsker det.»

Over 90 deltagere var med på to flotte dager i Kragerø, fra klubbene: Sotra, Kongsvinger, Romerike, Soon, Kristiansund, Atlungstad, Elverum, Sola, Bjørnefjorden, Oppegaard, Asker, Hauger og Kragerø. Vi bodde på Kragerø Resort, og spilte turnering på Kragerø Golfbane, en veldig flott bane!

Det ble mye morro med golfleker, egentid i bassenget, mye god mat og selvfølgelig selve golfturneringen som var på tirsdagen.

Her spilte vi Scramble i lag, og vi hadde mange gode slag! Det var utrolig kjekt for deltagerne å prøve denne banen, og vi fikk også fint vær.

Dette var den første vennskapsturneringen som ble arrangert nasjonalt, og vi håper at dette kan bidra til at vi kan skape mindre regionale turneringer i Rogalandsområdet! Vi har alltid plass til flere deltagere i prosjektet, så om du vet om deltagere som kan ha lyst til å prøve golf, så send en mail til ane@solagk.no.