Antar at alle nå har lastet ned Gimmie appen og sett hvor lett det nå er å bekrefte en booket starttid. Denne kommer opp når du åpner appen og du kan bekrefte starttid med ett tastetrykk. (se bilde)

Golfbox appen fungerer fortsatt, men da må du bruke oppskriften fra i fjor om du ønsker å bekrefte. (Se video)

Du kan fortsatt gå innom Proshop og be dem bekrefte starttiden din. Men det holder ikke å være innom Proshop for å kjøpe en brus f.eks. Ansatte i Proshop vil alltid anta at du har bekreftet deg i app om du ikke spesifikt ber dem om å bekrefte deg.

OBS – Det går ikke an å bekrefte starttid i gobex automatene på Forus. (disse er kun for om du ønsker å bruke det som digitalt scorekort)

Regelverket for bekreftelse av starttid:

• Alle som spiller golf på banene skal ha bestilt starttid
  • Alle starttider skal bekreftes.
    •    Det åpnes for å kunne bekrefte starttiden 3 timer før din starttid og helt frem til 0 minutt før starttiden.
  • Du kan kun bekrefte din egen starttid og ikke de andre på flighten
  • Du må være innenfor 3km av banen for å kunne bekrefte starttiden
  • Blir ikke starttiden bekreftet, så vil den falle vekk fra bookingen og inn på en liste over «ikke bekreftede starttider»
    •    Du vil da motta en mail som informerer deg om at du har booket en starttid som ikke ble bekreftet.
  • Kommer du på denne listen 3 ganger så vil du da få beskjed om at du mister muligheten til å booke starttid i 14 dager.
    •    Alternativt kan en bli fakturert for en greenfee

Det er press på starttider og trist når medlemmer som ønsker å spille ikke får booket tid når det viser seg at starttiden var ledig likevel. Fått mange tilbakemeldinger på at det er fullbooket i Golfbox, men når en kommer ut på banen er det mange flighter med bare 2 og 3 spillere. Som klubb er vi nødt til å vite hvem som er ute på banene til enhver tid. Med obligatorisk starttidsbekreftelse får vi bedre kontroll at det faktisk er de som står på bookingen som også faktisk spiller. Vi ønsker at flest mulig skal få starttider når de ønsker å spille golf og da må vi også være flinke med å slette starttider vi ikke kommer til å bruke.

Mulige feilmeldinger

• Får du beskjed om at du er for langt vekke?
    • Skru på Stedstjenester i Iphone og godkjenn at Gimmie appen kan se hvor du er
    • På Android må du under «Posisjon» godkjenne at Gimmie appen kan se hvor du er.
  • Får du beskjed om at du ikke kan bekrefte starttid.
    • Har du hjemmeklubb i en annen klubb enn Sola?
    • Da må du velge Golfbox fra Gimmie menyen, finne starttiden din under «Mine tider». Huke av navnet ditt og trykke «Bekreft»
      • Denne feilmeldingen jobber de med å fikse og forhåpentligvis klarer det det i løpet av sesongen
  • Får du fortsatt feil kan en løsning være å lukke appen og åpne den på ny. Det har fungert for mange.

Skjer det at noen booker deg inn på en starttid uten at du vet om det? Husk at i Golfbox så kan du velge å motta mail eller sms vedrørende starttidsbestillinger. Dette kan du også gjøre i Gimmie appen under «Profil» og «Golfbox profil». Her kan du også endre din epost og adresse hvis du f.eks har flyttet eller byttet.