Hei alle kjekker golfdamer.

Selv i disse koronatider planlegger damekomiteen årets golfsesong.

Damegolfen starter på Solastranden 1. april. Vi spiller onsdagsdamegolf gjennom hele sesongen, april og september på Solastranden, mai til august på Forus. (Selvfølgelig med forbehold om at banen er åpen etter korona situasjonen).

Det spilles i 3 klasser:

• klasse 1 – hcp 0 – 18,0 spiller 18 hull netto slag
  • klasse 2 – hcp 18,1 – 54 spiller 18 hull stableford (nybegynner med høyere hcp må spille som hcp 36)
  • klasse 3 – 9 hull stableford for alle. «Front nine» er tellende

Husk å register deg og betalt kr 50 i proshop’en før runden. Vi bruker golfbox og elektronisk registrering på alle runder. Ja – det blir installert på Solastranden i disse dager 😊.

Til deg som er ny i klubben vil vi først og fremst ønske velkommen. Vi håper du får mye glede av golfen og at du får mange nye bekjentskaper og venner. Det er veldig mange hyggelig damer i klubben som vil spille med deg, inkl oss i damekomiteen. Ikke nøl med å ta kontakt eller å sette deg opp sammen med oss. Onsdagsgolfen er for alle damer på alle nivå og vi lover å ta godt vare på deg.

Dessverre måtte kick-offen som var planlagt til 25. mars på Sola Bistro utgå. Damekomiteen hadde også planlagt scramble den første onsdagen i hver måned med påfølgende sosialt på Sola Bistro. Vi lover å komme sterkt tilbake på andre siden av koronaen!

Kanskje dere ikke vet det, men i mange år har Renate Årsvold Askvik vært greenkeeper i klubben. Nå jobber hun i proshop’en (både Forus og Solastranden) og hun vil delta på en av samlingene våre for å presentere årets nyheter i klær og utstyr. Ikke nøl med å ta kontakt med Renate hvis det er noe du ønsker hun skal bestille inn til deg.

Så er det bare å krysse fingrene for at situasjonen snart endrer seg og vi igjen får komme ut på det grønne gresset.

Damekomiteen 2020:

Jorunn Barkved