Klubben skal som kjent arrangere årets NM i golf for damer og herrer.  I den anledning er det bestemt at teested 55 og 63 vil holdes stengt til etter at NM er avviklet.  Dette gjøres for at disse skal fremstå i best mulig stand til årets NM.
De nevnte teesteder vil bli stengt fra mandag 9 juli.
Dette innebærer at de som bruker disse teestedene ved Medal-spill må bytte til et annet. I denne perioden vil følgende bli gjort gjeldende:
– Damer med hc under 5.0 spiller fra teested 51.
– Alle herrer, uavhengig av hc,  vil måtte spille fra teested 58.
Melding angående Tirsdagsmedal:
Det er mange som ikke leverer scorekort etter avsluttet Tirsdagsmedal. Ved henvendelse får en gjerne svar at spillet var «så under pari» at de ikke ønsket runden registrert.
Dette påfører den som registrerer mye unødvendig ekstraarbeid, og er heller ikke i samsvar med god golf-etikette. Det medfører også  at medlemmer som spiller Medal på Solastranden påfølgende dag ikke får sitt hcp regulert til denne runden.
Medal er en turnering og dermed også handicaptellende. Går en av banen eller ikke leverer scorekort så er fortsatt runden handicaptellende.
Så derfor: «tap og vinn med samme sinn» og lever scorekort med god eller dårlig score 🙂