Sola Golfklubb har hatt dialog med flere interessenter for drift av restaurant på golfklubben og har nå inngått en avtale med Sola Bistro AS.

Arild Gjerde, kommersiell leder i Sola Golfklubb er godt fornøyd med å ha funnet ny leietaker. «Klubben var på jakt etter en engasjert og fleksibel driver av golfrestauranten. Mikke er en golfer og kokk som kjenner de behov som våre medlemmer og gjester har og kan levere ønsket kvalitet til ønsket pris. Vi gleder oss stort til å få åpnet restauranten og er overbevist om at den kommer til å bli godt mottatt».

Sola Bistro er et nyopprettet firma og eies av Carl Mikael Johansson og Mona Næsgaard Johansson. Ekteparet bor like bak Hull 4 på Forus og kjenner godt golfbanen. Mikael er 57 år, født i Sverige, utdannet både kokk og servitør og har de siste 8 årene jobbet på Hummeren Hotell i Tananger.

Sola Bistro har vist et stort engasjement og motivasjon til å drive klubbens golfrestaurant og ser for seg en lett blanding av middelhavet og skandinavisk mat, i tillegg til en kiosk med kaffe, påsmurt brødmat, vafler, pølser, brus, sjokolade etc. De ønsker i tillegg til å rette seg mot klubbens medlemmer også å henvende seg til lokalmiljøet på Skadberg og Forus, samt arrangerere bryllup, konfirmasjoner og andre markeringer. Restauranten vil ha en kombinasjon av buffé, småretter og a la carte meny.

Oppstart vil sannsynligvis skje i løpet av mars, senest 01 april. Følg med på deres nyoppretta Facebook side https://www.facebook.com/SolaBistro/

Vi håper at restauranten blir godt mottatt og at våre medlemmer benytter seg av tilbudet. Dette blir en fantastisk golfsesong 🙂