Medal-sesongen er kommet godt i gang på våre to baner. Solastranden startet med årets første Medal-runde 4 april,  og vi har her kåret månedsvinnere for både april og mai. Forus hadde sin første Medal-runde 24 april, og april og mai er følgelig slått sammen mht premiering.

I vår hovedkonkurranse «Race to Spain» er stillingen foreløpig denne:
Tirsdagsmedal Forus.
1. Grethe Byrkjedal
2. Ørjan Heradstveit
3. Emil Aarthun
Onsdag Medal Solastranden.
T1. Andreas Hoshovde
T1. Joar Ådne Vines Thorkelsen
3.   Richard Hoshovde
Alle resultater fra turneringene er å finne i Golfbox. Er du nysgjerrig på din egen plassering kan du enkelt finne denne ved å gå til de respektive OoM som er lagt ut her.
Vi fikk en litt uheldig avslutning på Tirsdagsmedal på Forus i mai. 81.spillere gikk ut for å spille Medal 29/5, men kun 35 av disse fikk avsluttet runden. Lyn og torden må vi vise respekt for, og vi så oss derfor nødt til å avbryte runden. Veldig leit for spillere som hadde kommet inn med god score denne dagen naturligvis. Marthe Elisabeth Alhaug og Tor Yung Svendsen, var begge i klubbhuset med -8/64.
Vi hadde mye vind og ruskevær i mai,  og dette innebar at Tirsdagsmedal 8/5, og Onsdag Medal 16/5 ga oss ekstra slag fra CBA.(Computer buffer adjustment) Været 16/5 var så ille at kun reduksjoner av hc ble foretatt – CBA -2/RO(reduction only)  Tirsdag 8/5 på Forus fikk alle spillere ett ekstra slag – CBA -1
Se link til CBA hvis du er nysgjerrig på dette:
Vi har hatt en del oppstartsproblemer ved overgangen fra Gobex til Golfbox,  men det later til å være løst nå – omsider. Håper at dere vil se at dette gir oss både  bedre, flere og mer oversiktlige resultater fra turneringene.
Vi har hatt god oppslutning  til Medal-turneringene så langt i år,  men så har jo også været vært helt fantastisk  – stort sett.
117 spillere har så langt spilt Medal på Forus.
79 spillere har spilt på Solastranden.
Høydepunkter fra årets 2 første måneder av medalturneringen.
Bent Arild Bærheim går 69 slag netto på Solastranden 16/5, mens folk flest hadde nok med å holde seg oppreist i vinden. (CBA-2/RO)
Darren Robert Ross har hole in one på Onsdag Medal 19/4 på hull 11 på Solastranden.
Glenn Hanasand går 69 slag brutto i runde 2 av Medal på Forus.
Vi er bare såvidt begynt, så meld dere på og spill Medal i Sola Golfklubb om du ikke allerede er kommet i gang.